Cosa hè DALI?

illuminazione led dali
Guida DALI

U logu originale DALI (versione 1) è u logu DALI-2 più novu.

I dui loghi sò a pruprietà di DiiA.Questa hè a Digital Illumination Interface Alliance, un consorziu aperto è globale di cumpagnie di illuminazione chì hà u scopu di cultivà u mercatu di soluzioni di cuntrollu di l'illuminazione basate nantu à a tecnulugia di l'interfaccia di illuminazione digitale indirizzata.

Ci hè una gamma assai larga diDALI hà permessu i prudutti di cuntrollu di l'illuminazionedispunibule da tutti i pruduttori principali è hè avà largamente ricunnisciutu per esse u standard globale per u cuntrollu di l'illuminazione.

Caratteristiche principali di DALI:

  • Hè un protokollu apertu - qualsiasi fabricatore pò aduprà.
  • Cù DALI-2, l'interoperabilità trà i fabricatori hè garantita da e prucedure di certificazione obligatoria.
  • A stallazione hè simplice.E linee di putere è di cuntrollu ponu esse messe inseme è ùn hè micca necessariu schermatura.
  • A topologia di cablaggio pò esse in a forma di una stella (hub & spoke), un arbre o una linea, o qualsiasi cumminazzioni di questi.
  • A cumunicazione hè digitale, micca analogica, cusì i stessi valori di dimming esatti ponu esse ricevuti da parechji dispositi chì risultanu in un rendiment di dimming assai stabile è precisu.
  • Tutti i dispositi anu u so propiu indirizzu unicu in u sistema chì apre una larga gamma di pussibulità per un cuntrollu flexible.

COME DALI COMPARE CU 1-10V?

DALI, cum'è 1-10V, hè statu cuncepitu per è da l'industria di l'illuminazione.I cumpunenti di cuntrollu di l'illuminazione, cum'è i cunduttori LED è i sensori, sò dispunibili da una varietà di fabricatori chì anu interfacce DALI è 1-10V.Tuttavia, hè quì chì a similitude finisce.

I principali diffirenzii trà DALI è 1-10V sò:

  • DALI hè indirizzabile.Questu apre a strada per parechje funzioni preziose, cum'è u raggruppamentu, l'ambientazione di a scena è u cuntrollu dinamicu, cum'è cambià i sensori è i switches cuntrollanu quali luminari in risposta à i cambiamenti di u layout di l'uffiziu.
  • DALI hè digitale, micca analogicu.Questu significa chì DALI pò offre un cuntrollu di u livellu di luce assai più precisu è un dimming più consistente.
  • DALI hè un standard, cusì, per esempiu, a curva di dimming hè standardizata chì significa chì l'equipaggiu hè interoperabile trà i fabricatori.A curva di dimming 1-10V ùn hè mai statu standardizata, cusì l'usu di diverse marche di drivers nantu à u stessu canale di dimming puderia pruduce risultati assai inconsistenti.
  • 1-10V pò cuntrullà solu l'accensione / spegnimentu è l'attenuazione simplice.DALI pò gestisce u cuntrollu di u culore, u cambiamentu di culore, a prova di l'illuminazione d'emergenza è u feedback, l'ambientazione cumplessa è parechje altre funzioni specifiche di l'illuminazione.

TUTTIPRODOTTI DALICOMPATIBILE CÈ L'AUTRE ?

Cù a versione originale di DALI, ci sò stati qualchi prublemi di cumpatibilità perchè a specificazione era abbastanza limitata in u scopu.Ogni quadru di dati DALI era solu 16-bits (8-bits per l'indirizzu è 8-bits per u cumandamentu), cusì u numeru di cumandamenti dispunibuli era assai limitatu è ùn ci era micca deteczione di collisione.In cunseguenza, parechji pruduttori anu pruvatu à espansione e so capacità fendu i so propri additivi, risultatu in qualchi incompatibilità.

Cù l'avventu di DALI-2 questu hè statu superatu.

  • DALI-2 hè assai più ambiziosu in u so scopu è cuntene assai caratteristiche chì ùn eranu micca in a versione originale.U risultatu di questu hè chì l'aghjunghje chì i pruduttori individuali facianu à DALI ùn sò più pertinenti.Per una descrizzione più dettagliata di l'architettura DALI-2, andate à "Cumu funziona DALI", sottu.
  • U logu DALI-2 hè di DiiA (a Digital Illumination Interface Alliance) è anu attaccatu cundizioni strette à u so usu.U capu trà questi hè chì nisun pruduttu pò purtà u logu DALI-2, salvu chì ùn hà micca sottumessu un prucessu di certificazione indipendente per verificà a piena rispettu di IEC62386.

DALI-2 permette l'usu di i dui cumpunenti DALI-2 è DALI in una sola installazione, sottumessu à alcune restrizioni.In pratica, questu significa chì i drivers DALI LED (cum'è l'esempiu principale) ponu esse usatu in una installazione DALI-2.

COME FUNZIONA DALI ?

U core di DALI hè un bus - un paru di fili chì porta signali di cuntrollu digitale da i dispositi di input (cum'è sensori), à un controller di l'applicazione.U controller di l'applicazione applica e regule cù quale hè statu programatu per generà segnali in uscita à i dispositi cum'è i driver LED.

Diagramma di Dispositivi DALI chì mostra e cunnessione BUS

  • Unità di alimentazione di bus (PSU).Stu cumpunente hè sempre necessariu.Mantene a tensione di bus à u livellu necessariu.
  • Fittings Led.Tutti i luminari in una installazione DALI necessitanu un driver DALI.Un driver DALI pò accettà cumandamenti DALI direttamente da u bus DALI è risponde in cunseguenza.I cunduttori ponu esse DALI o DALI-2 dispositi, ma s'ellu ùn sò micca DALI-2 ùn anu micca avutu alcuna di e funzioni novi introdutte cù questa ultima versione.
  • Dispositivi di input - sensors, switches, etc. Quessi cumunicanu cù u controller di l'applicazione utilizendu frames di dati 24-bit.Ùn sò micca cumunicà direttamente cù i dispositi di cuntrollu.
  • Instanzi.Spessu, un dispositivu cum'è un sensoru cuntene una quantità di dispusitivi separati in questu.Per esempiu, i sensori spessu includenu un detector di muvimentu (PIR), un detector di livellu di luce è un receptore infrared.Quessi sò chjamati casi - u dispusitivu unicu hà 3 istanze.Cù DALI-2 ogni istanza pò appartene à un gruppu di cuntrollu sfarente è ognunu pò esse indirizzatu à cuntrullà diversi gruppi di illuminazione.
  • Dispositivi di cuntrollu - cuntrollu di l'applicazione.U controller di l'applicazione hè u "cervellu" di u sistema.Riceve missaghji 24-bit da i sensori (ecc) è emette cumandamenti 16-bit à l'equipaggiu di cuntrollu.U cuntrollu di l'applicazioni gestisce ancu u trafficu di dati nantu à u bus DALI, cuntrollandu i collisioni è riemette cumandamenti cum'è necessariu.

FAQs

  • Cosa hè un driver DALI?Un driver DALI hè un driver LED chì accetta un input DALI o DALI-2.In più di i so terminali live & neutrali, avarà dui terminali supplementari marcati DA, DA per attaccà u bus DALI.I driver DALI più muderni portanu u logu DALI-2, chì indicanu chì sò stati sottumessi à u prucessu di certificazione richiestu da u standard IEC attuale.
  • Chì ghjè u cuntrollu DALI?U cuntrollu DALI si riferisce à a tecnulugia utilizata per cuntrullà l'illuminazione.Esistenu altre tecnulugia, in particulare 0-10V è 1-10V, ma DALI (è a so ultima versione, DALI-2) hè u standard accettatu in u mondu per u cuntrollu di l'illuminazione cummerciale.
  • Cumu prugramma un dispositivu DALI?Questu varieghja da un fabricatore à l'altru è generalmente implica parechji passi.Unu di i primi passi serà sempre di assignà un indirizzu à ognunu di i dispositi in a stallazione.A prugrammazione pò esse realizatu in wireless cù certi fabricatori, ma altri necessitanu una cunnessione cablata à u bus DALI.

Tempu di post: 13-mar-2021